Google
 

Saturday, February 24, 2007

KongsiBuku : "Bagi Golongan Yang Berpemikiran"

KongsiBuku : "Bagi Golongan Yang Berpemikiran" (http://www.negarakumalaysia.blogspot.com)

Ruangan ni saya khaskan kepada sesiapa saja yang berminat untuk berkongsi maklumat tentang buku yang dibaca. Semoga dengan paparan sebegini, kita akan sama-sama meningkatkan ilmu dan pengetahuan. Buku yang saya sedang baca sekarang bertajuk seperti di atas, ditulis oleh Harun Yahya (nama pena) dan dilahirkan di Ankara, Turki pada tahun 1956. Syarikat penerbit ialah Saba Islamic Media (www.saba.com.my). pada saya buku ini sangat-sangat bermanfaat. Ia mengupas isi Al-Quran tentang penciptaan dan kebesaran Allah SWT. bahasa mudah difahami dan contoh kontemporari. Antara yang menarik, diketengahkan 4 ekor binatang yang disebut dalam Al-Quran iaitu nyamuk, unta, lalat dan lebah - bagaimana kejadiannya, manfaat kepada manusia dan pelbagai perkara yang patut manusia contohi dari kejadian binatang ini. Selain daripada itu, diceritakan juga mengenai planet dan manusia. saya rasa bagus sebab orang le ni hanya baca Al-Quran (tu pun kalu baca!) dan tak tahu makna. Jauh sekali untuk mengkajinya. Jadi buku ini membantu kita mengenal Pencipta kita dan penciptaannya. Bila baca buku ini, saya tahu kaitan antara saya kapal terbang dan pepatung, kapal terbang dan ikan catfish, kapal selam dan nautilus, benih sayur dan payung terjun, benih mapel dan struktur bebaling, radar dan kelawar, mulut lalat dan zip seluar/baju, kupu-kupu dan straw minuman, labah-labah dan industri bebenang dan pelbagai lagi. Terimakasih kepada sahabat , JHH kerana memperkenalkan buku ini kepada saya.

Tuan-puan dijemput untuk kongsi buku yang dibaca di sini. Email imej gambar buku kepada saya di gee_nazif@yahoo.com

No comments: