Google
 

Monday, April 09, 2007

Hilang anak....

Hilang anak... (http://www.negarakumalaysia.blogspot.com)

Saya simpati dengan encik Shamsul Ghazali Shamsuddin dan isterinya, Nor Amizah Ahmad yang kehilangan anak mereka, Muhammad Nazrin Shamsul Ghazali (Yin) di pusat beli-belah. Yin dah seminggu hilang dan sehingga hari ini (Utusan Online, 9/4/07), masih belum ditemui. Hadiah kepada sesiapa yang dapat beri maklumat hingga anak beliau ditemui ditambah kepada RM15,000.
Anak penting kepada sesebuah keluarga. Namun, kesibukan dan sikap "take things for granted" buat kita alpa. Semasa ambil dan hantar anak ke sekolah, saya lihat ada seorang pak cik yang sentiasa dukung anaknya melintas jalan. Saya kira anaknya dalam Tahun 4. Isteri saya pernah kata, "dah besar-besar pun dukung lagi untuk lintas jalan". Saya jawab, "biarlah...mesti ada sejarah penting yang menyebabkan dia berbuat begitu!. Itu lebih baik daripada segelintir ibubapa yang tak bantu pun anak lintas jalan, atau tak pernah cium pun anak sebelum ke tempat kerja ...".
Saya faham perasaan en. Shamsul Ghazali sebab saya sendiri pernah kehilangan anak di pusat beli-belah Alpha Angel, Taman Melewati kira-kira 6 tahun dulu. Alhamdulillah, dalam masa 5 minit, akhirnya saya jumpa beliau berada di celah-celah baju yang digantung di rak - beliau sedang bersembunyi dengan 2 lagi kanak-kanak yang ibubapanya juga sedang membeli-belah!
Marilah kita berdoa agar anak saudara kita tadi cepat ditemui dan sihat walafiat. Ingatlah, "kita biasanya gagal menghargai apa yang kita ada sehinggalah kita kehilangannnya..."
Untuk beri komen, akses http://www.negarakumalaysia.blogspot.com, klik "comment" di bhg bawah kanan artikel ini.

No comments: