Google
 

Thursday, February 21, 2008

Terlampau perlahan pun masalah juga....

Saya cadangkan polis saman juga orang yang bawa kenderaan terlampau perlahan di jalanraya (utama). Bukan apa, ianya juga mampu secara tak langsung, melibatkan kemalangan. Ada orang memandu "makan angin" di jalan utama. Nak memotong, kenderaan dari arah bertentangan berderet atau garisan duanya teramatlah panjang. Bagi orang yang memandu jarak jauh, mengekori orang yang "makan" angin" ni menguji tahap kesabaran. Jika "kenderaan"nya nampak dok rok (macam dalam gambar di bawah), kita boleh terima. Masalahnya, ada orang yang tak ambil kisah orang dok berderet mengekorinya walaupun dia mampu mengubah keadaan. Bila orang dah tak sabar, wujudlah "stunt" yang memotong dengan pelbagai gaya yang bahaya!

4 comments:

Anonymous said...

Salam,
Saya setuju dgn pandangan anda. Saya juga cadangan pihak berwajib juga adakan had speed minima bukan had speed maxima aje.Wassalam

Anonymous said...

Bro. Nazif,
Need to talk to you with regards to UBS system. Masih pakai no. hp yang dulu lagi? Tried looking for your direct e-mail tapi tak jumpa.

Wan Rashid

Anonymous said...

My brother, W Rashid,
boleh contact ambo melalui wanmnazif@tganu.uitm.edu.my

Anonymous said...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the , I hope you enjoy. The address is http://telefone-celular-brasil.blogspot.com. A hug.