Google
 

Sunday, December 10, 2006

Kerja aku..ikut aku lah!



Kerja aku...ikut akulah! (http://www.negarakumalaysia.blogspot.com)

Ni apa cerita pula ni? Jalan dah ada. Comel pula tu. Elektrik pun dah ada. Kedua-dua ni penting dan keperluan asas kepada manusia. Apa yang tak kena ni? Kita boleh buat banyak cerita daripada gambar di sebelah. Apa sebabnya jadi macam ni? Salah satunya ialah tiada perancangan dan muafakat oleh pihak-pihak yang terlibat - "mu...mu..aku...aku!", tiada masterplan. Main buat saja tanpa berbincang dengan pihak lain, yang juga mungkin berkaitan. Bila berbincang pula, kerah keng. Tak boleh bertolak ansur! Setuju ke kalau saya katakan situasi begini banyak berlaku dalam masyarakat kita? Dah nak buat guano ni? Samada tebang tiang tu ataupun alih jalan ke tempat lainlah. Ingat nak jimat kos tapi akhirnya....Ingat nak kerja senang tapi akhirnya.....Hidup mesti ada perancangan dan muafakat : "1 + 1 = 3"

No comments: