Google
 

Thursday, October 05, 2006

Kehidupan pada umur 65....

Sekarang, sekolah akan naik banner minta ibubapa daftar awal anak-anak mereka untuk persekolahan - kalau last minute, takut penuh dan berbolok! Akan datang, saya rasa pusat-pusat jagaan harian atau rumah jagaan orang tua juga akan naik banner yang sama - ibubapa sila daftar awal kemasukan ibubapa mereka!

Pelik dan tak logik??Ehhh...kalau tengok kepada trend sekarang, tidak mustahil bukan! Semua orang sibuk dan nampaknya tiada masa nak jaga ibubapa mereka yang dah tak bersekolah tu...dan kadang-kadang dah sampai tahap pakai lampin semula tu.....kencing dan berak merata macam budak-budak balik! Saya bagi contoh di Dungun ini. Bandar kecik ni pun dah dibuka rumah jagaan harian orang tua. Sebelum ini, tak ada pun...bila dibuka, maknanya ada permintaan dan keperluan! Aduh!!! Takut terfikirkan masa depan. Mohon kepada Allah agar bukan kita yang dipimpin ke rumah jagaan harian itu....

Kata orang dunia ini macam roda - apa yang kita lakukan kepada orang akan dilakukan pula kepada kita! Tak semestinya orang yang kita perlakukan dulu. Boleh jadi sesiapa saja. Pokoknya, kita juga akan turut merasa.

Nota : Terima kasih kepada Sham, pelajar AIS510 saya yang melukis grafik ini




No comments: