Google
 

Wednesday, October 04, 2006

Berkatnya Ramadhan....


Ramadhan juga bukti manusia boleh berubah! Walaupun '1 lawan 12', tapi boleh menang! Haaaa...bijok tu..Macam mana caranya? Berkumpulan dan persekitaran!Bila dah ramai-ramai berpuasa dan suasana pula menyokong, menjadilah! Di Dungun ni, semua kedai makan orang Islam tutup pada waktu pagi. Rakan sekerja berbangsa Cina pun kadang-kadang berpuasa breakfast juga dia. Tapi, cuba tengok puasa sunat Isnin & Khamis di luar Ramadhan...ieee..hebat lagi cabarannya!Jadi, kita kena ambil konsep ini. Kalau belajar, amalkan group study, kalau bekerja, biasakan semangat berpasukan. Tapi masyarakat kita tak ambil iktibar- bersikap individualistik dan katak bawah tempurung. Kita tok kuat kalu gini. 'mu mu aku aku!'. Lebih berat lagi, 'hok aku hok aku, hok mu hok aku!'

No comments: